کانکس ساندویچ پانل 12 متری

کانکس ساندویچ پانل 12 متری

کانکس ساندویچ پانل 12 متری از تولیدات و محصولات شرکت کانکس تهران است . این سازه ها نسبت به کانکس های 6 متری از تولید کمتری برخوردار می باشد . از این رو کمتر مورد توجه خریداران و تولید کنندگان کانکس قرار می گیرد . و به همین جهت در بسیاری از موارد تولید آن ها براساس سفارش انجام خواهد پذیرفت .

ما در شرکت کانکس تهران همیشه نمونه هایی از این سازه ها بصورت آماده برای ارائه به خریداران موجود داشته و آماده فروش می باشد .

کانکس ساندویچ پانل 12 متری بیشتر در دو مدل 30 متر مربع ( 2.5 * 12 متر ) و 36 متر مربع ( 3 * 12 متر ) طراحی و تولید می شود . البته این سازه ها را با متراژ 42 متر مربع ( 3.5 * 12 متر ) نیز بصورت محدود تولید می کنند .

نیاز به توضیح دارد که سازه هایی که با عرض بیش از 2.5 متر تولید می شوند از حد استاندارد خارج شده و برای حمل این سازه ها در جاده ها نیاز است بارنامه ترافیک اخذ شود . این نوع از بارنامه هزینه های حمل و نقل را مقداری افزایش خواهد داد . و ممکن  است محدودیت های ترافیکی نیز بر روی حمل آن ها اعمال شود .

کانکس ساندویچ پانل 12 متری بیشتر برای اسکان کارگری پروژه ، اسکان مهندسان پروژه ، برای دفاتر مهندسان ، اداری ، مدیریتی ، تجاری ، مدارس و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت . البته برخی از این سازه ها برای مصارف مسکونی و ویلایی بهینه سازی شده اند و تمامی امکانات لازم برای اسکان یک خانواده در آنها لحاظ شده است .

این سازه ها از لحاظ عایقی بسیار عالی بوده و می تواند در گرم ترین و سرد ترین مناطق کشور براحتی بکار گرفته شود و با کمترین اتلاف انرژی براحتی می توانند دمای داخل سازه را حفظ نموده و رضایت شما را جلب کنند.

همان طور که می دانید کانکس ساندویچ پانل 12 متری دارای بدنه ای از جنس ساندویچ پانل است . و بهترین پانل های مصرفی از نوع پلی اورتان ( پلی یورتان ) بوده که با دانسیته 40 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد . و به دلیل بزرگی این سازه ها بهتر است که ورق فلزی نیز از نوع گالوانیزه با ضخامت 0.5 میلیمتر باشد تا حداکثر کیفیت و کارایی را در این سازه ها داشته باشیم .

استفاده از ساندویچ پانل های غیر استاندارد با ضخامت ورق 0.3 میلمیتر و دانسیته کمتر از 40 کیلوگرم می تواند بر روی کیفیت نهایی این سازه ها تاثیر بسیار منفی داشته باشد . زیرا بسیاری از فوم های نا مرغوب چسبندگی لازم بین فوم و ورق را نداشته و از هم جدا شده و کیفیت سازه را از بین خواهند برد و نیاز است در هنگام خرید و یا سفارش این سازه ها به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید تا به یک مشکل بزرگ برخورد نکنید .

بهتر است بدانید که برخی از انواع ساندویچ پانل را با عایق پلی استایرن ( یونولیت ) ، پشم شیشه و یا پشم سنگ تولید می کنند . این نوع از عایق ها کیفیت و چسبندگی عایق پلی اورتان را نداشته و توصیه نمی شود .

بیشتر کانکس های ساندویچ پانل را با شیب به یک طرف طراحی و تولید می کنند . این نوع از طراحی بام نسبت به شیب به دو طرف بیشتر است و کمترین محل نفوذ آب به داخل سازه را ایجاد می کند .

برای داشتن حداکثر آب بندی در یک کانکس ساندویچ پانل 12 متری نیاز است که تمامی محل اتصالات و جای قلاب ها با چسب سیلیکون با چسبندگی 400 پوشانده شده تا مانع ورود آب شود .

در کانکس ساندویچ پانل معمولی درب و پنجره ها را از نوع پی وی سی همراه با شیشه های دو جداره طراحی و تولید می کنند .

سازه های درجه یک و ممتاز نیز دارای درب ضد سرقت و یا درب های یخچالی بوده که استحکام و کیفیت لازم را برای این سازه ها دارد . و تمامی پنجره ها نیز به حفاظ فلزی با استحکام لازم مجهز می شوند .

به دلیل بزرگی این سازه ها اتاق بندی براحتی قابل اجرا است و در صورت نیاز می توانیم یک یا دو اتاق مطابق با نظر مشتری در داخل آن ها اجرا کنیم .

تمامی درب های داخلی از نوع چوب با نوارهای پی وی سی ضد آب خواهند بود .

در یک کانکس ساندویچ پانل 12 متری با توجه به فضای مناسب می توانیم یک سرویس بهداشتی و در صورت نیاز حمام نیز طراحی و اجرا کنیم . این کار اغلب در سازه های اداری و یا دفتر مهندسان از طرفداران بیشتری برخوردار است .

در یک کانکس ساندویچ پانل 12 متری توجه به کف سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در صورت جابجایی زیاد در این سازه ها نیاز است که کفسازی آن ها با تخته انجام شود . در سازه های ارزان تر کفسازی با کمک تخته ام دی اف انجام خواهد شد . ولی در سازه های با کیفیت و دارای ارزش مالی بیشتر این کفسازی با کمک تخته چند لایه ضد آب انجام می شود و می تواند استحکام و کیفیت بیشتری را برای سازه شما به همراه بیاورد .

در صورتی که سازه نیازی به جابجایی نداشته باشد بهترین کفسازی با سرامیک انجام می شود . این کار می تواند استحکام سازه را بیشتر و طول عمر کانکس را نیز افزایش دهد .

اسکلت کانکس

از نظر شرکت کانکس تهران مهمترین قسمت یک سازه می تواند اسکلت ( استراکچر ) فلزی یک کانکس باشد . و با توجه به اینکه این نوع از استراکچر را بصورت یک پارچه و با جوش برق به هم متصل می کنند از کیفیت خوبی برخوردار است ولی برای حداکثر کیفیت و کارایی آن نیاز است از پروفیل هایی به ضخامت 2 میلیمتر استفاده نمود . این نوع از پروفیل ها از خمش و تنش کمتری برخوردار بوده و سازه در هنگام جابجایی از استحکام بیشتری برخوردار می شود .

در شرکت های مطرح علاوه بر استفاده از پروفیل های ضخیم در ساخت اسکلت ( استراکچر ) ، از ورق های با ضخامت 2 میلیمتر و یا بیشتر به عنوان نمای بیرونی و تقویت سازه بهره برده می شود . این کار می تواند علاوه بر استحکام بیشتر در بدنه به زیبایی ظاهر سازه نیز کمک کند .

در شرکت کانکس تهران برای اینکه پانل ها با بهترین کیفیت و استحکام به بدنه نصب شوند از پرچ های آلومینیومی با فاصله 15 سانتیمتر بهره برده می شود . این کار باعث می شود که پانل ها نیز به عنوان یک تقویت کننده بوده و بار اضافی خود را نیز خنثی کنند .

بهتر است تمامی اسکلت فلزی حداقل دو بار رنگ آمیزی شده و از رنگ هایی با استحکام زیاد بهره برد . به دلیل اینکه طول عمر این سازه ها حداقل 20 سال است نیاز است که رنگ این سازه ها نیز با بهترین کیفیت و از جنس خوب اجرا شود و همانطور که می دانید این کار مانع از زنگ زدگی و پوسیدگی سازه در طولانی مدت خواهد شد .

این مطلب به مرور زمان تکمیل خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :