قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویج پانل به عوامل زیادی بستگی دارد اما مهمترین عامل تعئین کننده در قیمت این سازه ها مربوط به لوازم مصرفی در ساخت آنها خواهد بود .  و این هزینه خرید لوازم مصرفی ساخت معمولاً هفتاد درصد از قیمت کانکس ساندویچ پانل را شامل می شود .  از بحث برانگیز ترین موارد در هنگام خرید یک کانکس مربوط به همین کیفیت و قیمت لوازم  است . قیمت کانکس ها به طور کلی به هزینه خرید لوازم مصرفی و نوع متریال به کار رفته در ساخت آنها بستگی خواهد داشت .
ما در شرکت کانکس تهران به این موضوع واقف بوده و به طور کلی در هنگام محاسبه قیمت کانکس مورد نظر مشتری بیشترین دقت را در محاسبه نهایی این هزینه ها خواهیم کرد .
ما در این مقاله سعی خواهیم کرد جامع ترین و دقیق ترین مطلبی که در این رابطه نوشته شده است را در اختیار خوانندگان و دنبال کنندگان قرار دهیم .
سعی ما این است در این مطلب به صورت کاربردی به این موضوع بپردازیم از این رو نیاز است برخی از پرکاربرد ترین لوازم مصرفی را به خریداران معرفی کرده و آنها را براساس درجه کیفی معرفی نمائیم .

شاسی کانکس
شاسی کانکس را معمولاً با کمک تیرآهن می سازند و امروزه پرکاربرد ترین نوع تیرآهن را نمره 14 انتخاب می کنند . البته در سازه های با طول 12 متر و یا سازه های با وزن بالا می توانیم از تیرآهن های نمره 16 نیز بهره ببریم .
شاسی ها بیشتر در نوع شاسی اسکی و یا دور کلاف طراحی و اجرا می شوند .
شاسی های اسکی برای کانکس های ارزان قیمت کاربرد دارد .
شاسی دورکلاف بیشتر برای سازه های گران قیمت و از لحاظ وزن ، سنگین قابلیت طراحی و اجرا خواهند داشت .
البته بهتر است بدانید که شاسی اسکی قابلیت نشیمنگاهی بهتر را داشته و براحتی می توانیم سازه را بر روی یک سطح قرار دهیم .
شاسی دورکلاف باید دارای زیر سازی مناسب و اصولی بوده و نیاز است زیر سازه کاملاً تراز باشد .

با توجه به این موضوع است که کانکس های با شاسی دورکلاف در سازه های با قیمت بالاتر کاربرد داشته و هزینه ساخت این سازه ها که بصورت کاملاً تقویت شده انجام می پذیرد نسبت به نوع اسکی بیشتر خواهد بود . و با توجه به این موضوع استحکام بیشتری هم دارند .

اسکلت کانکس
اسکلت کانکس یا همان استراکچر را می توانیم از مهمترین قسمتهای یک سازه پانلی در نظر گرفت نیاز به توضیح است که بیشترین اسکلت کانکس با پروفیل ساخته می شود و در نهایت پروفیل ها را می توانیم با کمک ورق های آهنی با ضخامت های مختلف پوشانیده و اسکلت نهایی که ترکیبی از
پروفیل و ورق می باشد تولید نمود . این نوع از اسکلت فلزی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند . و به همین دلیل در سازه هایی که کیفیت و زیبایی مهم است از این نوع استراکچر استفاده می شود .
اسکلت کانکس بصورت مستقیم بر روی شاسی سوار شده و توسط جوشکاری و یا پیچ و مهره به آن وصل می شوند .

کف یک سازه در قسمت بالای شاسی نیز جزئی از استراکچر محسوب خواهد شد .
بصورت کلی در سازه هایی که توسط پروفیل و تقویت ورق ساخته می شوند به دلیل یک پارچگی شاسی ، پروفیل ریزی کف ، دیواره ها و سقف ، سازه از استحکام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود . و با توجه به این خاصیت در کنار سبک سازی این سازه ها ، سبب می شود که سازه های پیش ساخته در مقابل زلزله از استحکام بالایی برخوردار بوده و کاملاً ضد زلزله باشند .
کانکس ساندویچ پانل به دلیل عدم یکپارچه سازی کامل از استحکام کمتری برخوردار است . ولی می توانیم این سازه ها را با ورق های ضخیم مورد تقویت قرار داده تا محصول نهایی از کیفیت و استحکام بسیار بالاتری برخوردار باشد . البته این موضوع می تواند بر روی قیمت کانکس ساندویچ پانل تاثیر زیادی داشته باشد .

نماسازی و اجرای بام کانکس
نماسازی و اجرای بام کانکس بر روی اسکلت سازه انجام خواهد شد . و در واقع می توانیم بگوئیم شما اسکلت کانکس را به دلیل این نماسازی نخواهید دید .
نماسازی و اجرای بام کانکس ساندویچ پانل توسط پانل های سقفی انجام می شود و با کمک متریال مختلف می توانیم زیبا سازی بیشتری در این سازه ها انجام داد .
برخی از کانکس های ساندویچ پانل را برای زیبایی بیشتر می توانیم به صورت ویژه زیبا سازی نمائیم از این نوع متریال می شود به : سمنت برد ، سایدینگ فلزی ، سایدینگ سمنت برد ، پی وی سی ، دکوراتیو و … اشاره کرد .
به طور کلی باید به نماسازی توجه ویژه ای نمود زیرا این کار به استحکام نهایی و زیبایی سازه مربوط بوده و توجه به آن از الزامات در هنگام خرید یا سفارش یک کانکس می باشد و این موضوع بر روی قیمت کانکس ساندویچ پانل تاثیر بسزایی خواهد داشت و به همین جهت باید به این مورد توجه ویژه نمود .
ما در شرکت کانکس تهران به نماسازی کانکس توجه ویژه نموده و بهترین مشورت را به خریداران عزیز در این رابطه می نمائیم .

نماسازی داخلی کانکس
نماسازی داخلی کانکس به زیبایی داخلی این سازه ها مربوط می شود .
نماسازی داخلی کانکس می تواند با لوازم و متریال مختلفی طراحی و اجرا شود . ولی اجرای هر نمایی بر روی قیمت کانکس ساندویچ پانل تاثیر مستقیم می گذارد .
برخی از سازه ها را می توانیم براساس نیاز مشتری و یا طراحی خاص نماسازی داخلی نمائیم . از این رو نظر مشتری در نماسازی داخلی کانکس از اهمیت زیادی برخوردار است . و در واقع نما سازی داخلی کانکس براساس سلیقه و سفارش خریدار انجام خواهد شد و نیاز است تمامی نظرات خریدار در آن لحاظ شود و در این رابطه فروشنده نقش مشاور را خواهد داشت .
از انواع نماهایی که در یک کانکس می توانیم بهره ببریم می شود به نمای ام دی اف ، پی وی سی ، گچ برگ ، کاغذ دیواری ، چوب و … اشاره کرد .

کف سازی کانکس
کف سازی کانکس ارتباط مستقیمی با کیفیت و طول عمر مفید یک سازه دارد .
در صورت عدم کیفیت کف سازی کانکس طول عمر و کارایی سازه می تواند کاهش محسوسی یابد .
بیشتر سازه هایی که دچار مشکل و خرابی می شوند دارای کف سازی مناسبی نیستند .
در صورتی که یک کانکس از لحاظ کف سازی به مشکل نخورد می تواند دارای طول عمر بالایی باشد .
ما در شرکت کانکس تهران به کف سازی کانکس توجه ویژه ای نموده و به همین جهت سازه های خود را به گونه ای طراحی می کنیم که دارای طول عمر بالایی باشند .
به طور کلی می توانیم بگوئیم که طول عمر یک سازه به کف سازی آن بستگی داشته و نیاز است که خریداران در هنگام خرید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند .
در کانکس های ارزان قیمت کف سازی توسط تخته ام دی اف انجام می شود .
در سازه های با قیمت متوسط این کف سازی توسط تخته های چند لایه ضد آب با ضخامت 18 میلیمتر اجرا خواهد شد .
در سازه های ممتاز کف سازی با سرامیک اجرا می شود و این نوع از کف سازی دارای طول عمر بالایی است . البته در صورت جابجایی زیاد نیاز است که سازه با کفسازی تخته های چند لایه به مشتری تحویل داده شود .
سازه های ویلایی و برخی از سازه های اداری نیز با کف سازی سرامیک به خریداران عرضه می شوند .

در سازه هایی که با کف سازی سرامیک اجرا می شوند بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا کف سازه را با ورق های گالوانیزه شادولاین ( عرشه فولادی ) پوشانید ، و سپس توسط پیچ های مخصوص این ورق ها به پروفیل کف محکم شود و پس از آن با کمک بتون سبک کف سازی اولیه انجام شود و در آخر با کمک سیمان سفید سرامیک ها به کف سازه ها چسبانده شده و بند کشی نهایی انجام شود .

استفاده از بتن سبک علاوه بر دارا بودن استحکام بالا می تواند وزن سازه نهایی را کاهش محسوسی دهد . و نیاز است سفارش دهندگان به این موضوع توجه داشته باشند .

درب و پنجره کانکس ساندویچ پانل
درب و پنجره کانکس را می توانیم جزئی از نمای داخلی و خارجی کانکس بدانیم .
درب و پنجره کانکس جنبه حفاظتی نیز داشته و از این بعد نیز می توانیم به آن توجه کرد .
در گذشته درب و پنجره کانکس را توسط پروفیل آهنی طراحی و اجرا می کردند .
در سازه های ارزان قیمت درب وپنجره کانکس ساندویچ پانل از نوع یو پی وی سی همراه با شیشه دو جداره می باشد .
سازه های با قیمت بالا را معمولاً با درب ضد سرقت و پنجره یو پی وی سی همراه با شیشه های دو جداره به خریداران عرضه می کنند . البته پنجره ها نیز به حفاظ فلزی مناسب مجهز خواهند شد .
برای حفاظت بیشتر یک کانکس ساندویچ پانل می توانیم درب ورودی سازه را از نوع ضد سرقت فلزی طراحی و اجرا کنیم .
امروزه میتوانیم درب های داخلی سازه را از نوع چوبی و یا اچ پی ال با روکش پی وی سی طراحی و اجرا کرد . و نیاز به توجه دارد که برای سازه های با کیفیت بالا باید از دربهای چوبی با کیفیت با طول عمر بالا بهره ببریم .
سرویس بهداشتی نیز دارای درب آلومینوم و یا پی وی سی خواهد بود .
این مقاله به مرور تکمیل خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :